Μια «ανθρωποκεντρική» μηχανή αναζήτησης, που μπλοκάρει τα άσχετα αποτελέσματα και δίνει αμέσως στο χρήστη τις πληροφορίες που ζητά, υποστηρίζει ότι δημιούργησε μια μικρή εταιρεία της Silicon Valley.
Το Blekko.com λειτουργεί ήδη σε δοκιμαστική έκδοση και υπόσχεται ότι διαθέτει ένα «βασικό συστατικό» που λείπει από το Google: την ανθρώπινη επαφή.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο Παγκόσμιος Ιστός έχει γεμίσει από ιστοσελίδες spam, ειδικά σχεδιασμένες να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Ωστόσο, το περιεχόμενό τους εξυπηρετεί περισσότερο συμφέροντα του μάρκετινγκ, παρά το συμφέρον των χρηστών που ψάχνουν για ουσιαστικές πληροφορίες και, αντ' αυτού, έρχονται συχνά αντιμέτωποι με αποτελέσματα άσχετα με την αναζήτησή τους.
Πώς λειτουργεί
Η Blekko υποστηρίζει ότι βρήκε τη λύση. Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Ριτς Σκρέντα, το νέο εργαλείο έχει χωρίσει τις online αναζητήσεις σε ομάδες ιστότοπων, τους οποίες έχουν «προ-εγκρίνει» και επιδοκιμάσει άνθρωποι και όχι υπολογιστές.
Οι χρηστές του Ίντερνετ που εκτελούν αναζητήσεις, στέλνουν στην Blekko τις «κριτικές» τους, αναφέροντας αν ένας ιστότοπος που εμφανίστηκε ως αποτέλεσμα ικανοποιεί ή όχι τα κριτήρια της αναζήτησής τους.
Σύμφωνα με τον κ. Σκρέντα, οι χρήστες διαμορφώνουν οι ίδιοι την «ιδανική αναζήτηση» με τα ποιοτικότερα δυνατά αποτελέσματα.
Επτά κατηγορίες
Η μηχανή έχει ήδη καταρτίσει έναν ειδικό κατάλογο με ιστότοπους που μπορεί να προσφέρουν αποτελέσματα απαλλαγμένα από περιεχόμενο spam, ο οποίος αποτελείται από επτά γενικές κατηγορίες αναζήτησης: υγεία, συνταγές, στίχοι τραγουδιών, ξενοδοχεία, αυτοκίνητα, πανεπιστήμια και οικονομικά θέματα.
Επιπλέον, το Blekko.com επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν τους προσωπικούς τους καταλόγους δικτυακών τόπων για οποιοδήποτε θέμα τους ενδιαφέρει. Έτσι η μηχανή αναζήτησης αναζητά πληροφορίες μόνο από πηγές που ο χρήστης θεωρεί χρήσιμες και αξιόπιστες.
Αντίθετα, οι αναζητήσεις της Google είναι πλήρως αυτοματοποιημένες και εκτελούνται από μηχανές, βάσει συγκεκριμένων αλγορίθμων.
«Η έμφαση στην ποιότητα έναντι της ποσότητας είναι ελκυστική. Δεν μας νοιάζει αν υπάρχουν 30 ή 40 εκατομμύρια αποτελέσματα. Αυτό που θέλω είναι να μου δώσετε τις πληροφορίες που χρειάζομαι με αποτελεσματικό τρόπο, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να τσαλαβουτήσω σε όλες αυτές τις ανοησίες», δήλωσε ο Γκρεγκ Στέρλινγκ, συντάκτης του blog Search Engine Land.
24 εκατ. δολάρια
Η Blekko διέθεσε 24 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη αυτής της μηχανής, χρηματοδοτούμενη από επενδυτές όπως ο Μαρκ Άντρεσεν, δημιουργός του πρώτου προγράμματος περιήγησης στο Web, και ο Ρον Κόνγεϊ, ο οποίος έχει επενδύσει -μεταξύ άλλων- στο Twitter, το Foursquare, ακόμη και το Google.
Πώς αντέδρασε η Google
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Google, δηλώνει κάθε άλλο παρά θορυβημένη από την εμφάνιση της νέας μηχανής αναζήτησης. «Το να έχουμε σημαντικούς ανταγωνιστές είναι ένα τεράστιο όφελος για εμάς και μας κάνει να εργαστούμε ακόμη πιο σκληρά. Στο τέλος θα επωφεληθούμε όλοι».
πηγή: dete.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου